2 jul 2011

A més de 7000km de distància / À plus de 7000 km de distance

Marta

Hem arribat a Santo Domingo desprès del millor vol que segurament tindrem mai. L'avio estava ple així que els clients amb la targeta Iberia Plus els van posar en classe Business. I nosaltres vam tindre la sort de ser uns dels privilegiats. Ens van donar una copeta de cava nomès entrar, mantes, necessers i molt menjar i beure (i bo).

Quan vam arribar ja hi havia un senyor amb un cartell amb els nostres noms per anar a casa de la Naika. I va ser a partir d'aquí quan vam entrar en un país totalment diferent.

Adelantavem cotxes amb mil pedassos, sense finestres, amb coses penjant, motos amb 3 passatgers sense casco, camions carregats en un equilibri molt precari, "guaguas" plenes a rebentar de gent amb lemes increïbles (Sólo Dios puede pararme).

Al volant de la carretera un munt de negocis, molts de "lubricación y ruedas" i moltíssima gent, sempre en tot moment moltíssima gent i cotxes, gairebé tothom conduint, amb pressa, sense tindre gaire en compte res, saltant tots els semàfors que podien i sobretot pitant. Tota la estona pitant.

Finalment vam arribar a casa de la Naika i ens va obrir amb un somriure i una barreja genial de angles i castellà. Vam estar una estona a casa fins que el tràfic de la ciutat va disminuir i desprès vam sortir amb ella a sopar i prendre uns "drinks" amb ella i un altre amic seu, encara que per nosaltres ja eren gairebé les 2 de la matinada.

Vam anar a la zona colonial, la més antiga de la ciutat, i de refilada vam veure la catedral i la casa de Colón. Vam sopar a la part més turística i ens vam prendre un mojito.

Aquest matí, el nostre cos esta una mica sorprès de les nostres hores d'anar a dormir i a les 3h d'aquí els dos ja teníem la sensació que havíem de despertar-nos.

Avui creuem mig país cap al nord per travessar la frontera i entrar a Haití. Segur que els meus ulls no pararan de quedar fascinats amb tot el paisatge que passarà per la nostra finestreta.

Esperem poder escriure aviat, de moment que sapigueu que els dos estem molt bé i que tenim moltes ganes d'arribar al nostre destí final.

Molts petons a tots!

Vladimir

Nous sommes arrivés a Santo Domingo après le meilleur vol que nous avons eu dans notre vie. Puisque l’avion était plein, on a mis les passagers avec la carte d’Iberia Plus (une carte de privilège de la compagnie aérienne) en première classe. Ainsi, on a voyagé en première classe. Dès notre entrée dans l’avion, on nous a donné une coupe de champagne, draps, produits de cosmétiques. Les fauteuils étaient très confortables, on pouvait les incliner et réguler à notre gout et ils avaient aussi un programme de massage. Nous avons passé tout le voyage en mangeant, buvant, regardant des films, …

À notre arrivée, il y avait un monsieur avec une affiche avec nos noms pour aller chez Naika. Et c’est à partir de ce moment que j’ai commencé à avoir des souvenirs d’Haïti.

Il y avait des voitures sans vitre, camions chargés dans un équilibre précaire, chauffeurs "tèt mato", etc. Marta était très surprise de voir tout ça.

Finalement, à notre arrivée chez Naika, elle nous a ouvert la porte avec un grand sourire. Nous avions attendu que le trafic diminue pour aller manger et boire quelque verres avec Naika et un ami d’elle.

Nous avons visité la zone coloniale, la plus vieille, et nous avons vu la cathédrale et la maison de Colomb. Nous avons mangé dans la zone touristique et bu quelque "mojitos".

Aujourd’hui, nos corps sont surpris de nos heure de dormir à cause de décalage horaire, et à 3h am, heure locale, nous étions déjà reveillé. Mais après, nous avons redormis.

Dans quelque instants, nous allons prendre le bus pour aller au Cap et nous avons hâte d’arriver à notre destin final.

Un gros bisou à tous et à la prochaine.